Alexander Brorsson

Inför stormötet Chelsea FC - Liverpool FC
Då var det dags för det första stormötet i årets Premier League, imorgon tar sig Chelsea an Liverpool kl 17.30 på Stamford Bridge.
I detta inlägg tänkte jag gå igenom lite hur lägena är i lagen och tankar kring matchen.
 
Liverpool:
Liverpool kommer från en 4-3 vinst mot nykomlingarna Leeds United förra lördagen efter tre mål av Salah bland annat, två av dessa dessutom på straff.
Det mest oroväckande från den matchen är att de släpper in tre mål mot en nykomling vilket inte alls är speciellt bra för ett lag som Liverpool.
Får de sitt försvarsspel att sitta nu mot Chelsea kommer det bli betydligt svårare för Chelsea.
Har gjort klart med Thiago Alcantara från Bayern München (inte spelklar) samt Diogo Jota från Wolves inte heller spelklar.
 
 
Elvan jag tror Liverpool kommer ställa upp med:
 
MV: Alisson Becker
HB: Trent Alexander-Arnold
MB: Virgil Van Dijk
MB: Joe Gomez
VB: Andy Robertson
CM: Georginio Wijnaldum
CM: Jordan Henderson
CM: Fabinho
VF: Sadio Mane
ANF: Roberto Firmino
HF: Mohamed Salah
 
Chelsea:
Chelsea kommer från en 1-3 vinst mot Brighton efter en väldigt blek insats.
Hoppas man har kommit in i spelet bättre till denna match och att de kan bli en jämn tillställning.
Får Havertz lira på sin rätta position tror jag det kan ge mycket för oss i denna match.
Hoppas att Timo Werner fortsätter lika bra som sist!
 
 
 
Elvan jag tror Chelsea kommer ställa upp med:
 
MV: Kepa Arrizabalaga
HB: Reece James
MB: Andreas Christensen
MB: Kurt Zouma
VB: Cesar Azpilicueta
CDM: Ngolo Kante
CDM: Jorginho
OMV: Mason Mount
OMC: Kai Havertz
OMH: Callum Hudson-Odoi
ANF: Timo Werner:
 
Mina tankar kring matchen:
Jag tror på en jämn tillställning där båda lagen vilja visa att de är bäst.
Vi kommer nog få se en matchbild där Liverpool har mycket boll men där Chelsea har bra kvalité för att kunna erövra boll och gå på kontringar med spelare som Hudson-Odoi och Werner.
Får Chelsea spelet att stämma kan det bli riktigt bra samtidigt om Liverpool får ordning på sitt försvarsspel kommer det bli tufft.
 
Som alltid tror jag på mitt lag men jag tror denna match kommer sluta med kryss, 1-1.
Målskyttar: Salah, Mount
 
Tack för att ni läser bloggen, har ni synpunkter eller funderingar så är det bara att kommentera här eller höra av er på:
 
Instagram: alexbrorsson
Facebook: Alexander Brorsson
Twitter:brorssonalexx
 
Vi hörs efter matchen imorgon, Come on you Blues!